forskning & lärande

Arkiven är till för att användas! Arkiven fungerar som samhällets minne, vi sparar information, berättelser och minnen så att vi inte ska glömma vad som hänt.

Bilder från workshopen Strejkmöte på en högstadieskola i Timrå

Vi på Föreningsarkivet Västernorrland uppmuntrar att arkivmaterialet används och vi kan ge forskare en viss hjälp i mån av tid. Men det är kanske inte ens är så lätt att veta var man ska börja alla gånger. På flikarna till vänster har vi sammanställt olika ingångar man kan använda sig av när man vill börja upptäcka arkivens fascinerande berättelser!

Boka våra pedagoger

Hör gärna av er till oss för att se vad vi har för aktuellt utbud av visningar och workshops för skolklasser.
Kontakta oss på foreningsarkivet@sundsvall.se

Vi har även några pedagogiska filmer på Youtube. Klicka här för att komma till vår sida.

Design Mona Bergman